lauantai 5. joulukuuta 2009

№5




I kväll ska vi fira en lite försenad lillajul med våra fadderbarn och deras familjer. Som jag tidigare har nämt så tycker om att fundera på fester och serveringar. I kväll ska vi först äta fiskbordets delikatesser, som huvudrätt skinka med tilltugg. I tidningar har det funnits många olika pannacotta recept och det tänkte vi prova. Och sedan tårta och kaffe - nam!

Tänä iltana vietämme vähän myöhästynyttä pikkujoulua kummilapset perheineen. Kuten jo olen maininnut on niin kiva miettiä juhlia ja tarjoiluja. Tänä iltana syömme ensin erilaisia kalapöydän herkkuja, pääruokana kinkkua lisukkeineen. Pannacotta reseptejä on ollut lehdissä paljon ja monenlaisia ja sitä ajattelimme nyt kokeilla. Sitten kakkukahvit - nam!



Jag nämde om min syster som bor i Italien. Där har de så gott bröd. Inte en så hälsosam version, men gott. Jag har provat många olika recept, men äntligen hittade jag ett som är ganska nära Genovas focaccia. Det skall jag också baka, fast det hör inte till tradionellt julbord.


Mainitsin sisarestani, joka asuu Italiassa. Siellä olemme maistaneet niin hyvää leipää. Ei mikään terveysleipä, mutta hyvää. Olen kokeillut monia reseptejä, mutta vihdoin olen löytänyt sellaisen, mikä on aika lähellä Genovan focacciaa. Sitä leivon myös tänään, vaikka se ei kuulukaan perinteiseen joulupöytään.



3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Det låter gott, den måste vi prova tycker Farmor =)

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos ihanalle isosiskolle ja koko perheelle ihanasta illasta ja kaunis kiitos kauniista joulukalentereista jotka Kristiina on tehnyt Emmalle ja Emilille.Meille on niistä paljon iloa ja kivat muistot jäi illasta.
Marianne

kristina kirjoitti...

Kaunis kiitos teillekin!