tiistai 22. joulukuuta 2009

№23







Jag nämnde kanske tidigare om Pentiks jul, som jag tycker har varit så vacker och lyxig. Vid jul är det roligt om man har något annat än vanligt vardagligt. Vaser och ljusstakar är just det och till ett rimligt pris. Varje jul brukar vi ha godisbord. I år blir det vårt fulvackra bord, som jag har köpt från Pentik och "kristallskålar".

Mainitsin ehkä aikaisemmin Pentikin joulusta, joka on mielestäni ollut niin kaunis ja ylellinen. Jouluna on ihanaa, jos on jotain arjesta poikkeavaa. Maljat ja kynttiläjalat ovat juuri sitä ja kivan hintaisia. Meillä tapaa olla jouluisin herkkupöytä. Tänä jouluna se on rumankaunis pöytä Pentikistä ja "kristallikulhot".


För mig är lyx denna jul vardagsrummets spis, som vi beställde från Ellos. Jag hade drömt om en mantelspis till vårt nya hem, men den passade inte in i vår ritning. Med denna lösning är jag riktigt nöjd.

Ylellistä minulle on tänä jouluna olohuoneen takka, minkä tilasimme Ellokselta. Olin haaveillut uuteen kotiimme aitoa manttelitakkaa, mutta se ei vain sopinut piirrustuksiimme. Tähän ratkaisuun olen oikein tyytyväinen.




Också julros är någonting extra för mig. De har varit så dyra, så jag ids inte köpa tidigare, men nu i år har de varit förmånligare.

Jouluruusu on myös jotain ekstraa minulle. Ne ovat aikaisempina vuosina olleet niin kalliita että en ole raaskinut ostaa, mutta tänä jouluna ne olivat edullisempia.



Vid Blossom hittar man också lyx (odd molly)..... men de här hittas ändå inte i mina julpaket.

Blossomistakin löytyy luksusta (odd molly).... nämä eivät kuitenkaan taida löytyä minun lahjapaketeista.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Ihanaa niin ihanaa ;)