torstai 17. joulukuuta 2009

№17



I många år har jag gått på arbetarsinstitutets snickarkurs. Jag är så förtjust i Adirondack-stolar, som jag har gjort sex stycken åt oss (och nu skulle jag måste få två svarta...huh). I våras såg jag en vacker gunga i bloggen Camilla at home, (tack Camilla!) som jag ville ha. Nu till julen såg jag en Maileg Adirondack-kälke. Då man gör själv, så får man vad man vill.
P.S Min väninna håller på med köksskåp på samma kurs. Hon har nästan lovat, att jag får fota hennes färdig kök till min blogg -hälsningar åt Marika
P.S.S Också glasväggen bakom gungan har jag gjort på snickarkursen

Monta vuotta olen ollut työväenopiston nikkarikurssilla. Olen ihastunut Adirondack-tuoleihin, joita olen tehnyt kuusi ( ja nyt haluaisin kaksi mustaa...huh). Keväällä tein keinun, mihin ihastuin Camilla at home blogissa, kiitos Camilla! Nyt joulun alla näin Mailegin Adirondack-kelkan. Kun tekee itse, saa mitä haluaa.
P.S Ystävättäreni tekee keittiökaappeja samalla kurssilla. Hän on melkein luvannut, että saan kuvata hänen valmiin keittiönsä blogiini -terveisiä Marikalle

P.S.S Myös lasiseinän, joka on keinun takana tein nikkarikurssilla

1 kommentti:

Lyckolotten kirjoitti...

jag har ju sagt det förut men jag säger det igen... du är så duktig du! Jättefin gunga och kälke har du gjort! Löparen är nästan färdig, några stygn kvar, och sen måste ja sy ihop den och pressa... målet är ju att jag ska ha den på bordet på jul... ;)