tiistai 1. joulukuuta 2009

№1



Jag tycker att julkalendrar fortfarande är så härliga. När jag var barn, hade vi julstrumpa, som även mina barn har haft. I år kom jag på en kalender för tonårsflickor. Vi firar vår lillajul först 5.12 och ger kalendern först då, så därför kan jag inte visa den i bloggen före. Men för att jag tycker så mycket om kalendrar och är en så inspirerad ny bloggare, "julfreak", tänkte jag också ge åt er, mina ljuvliga bloggläsare, en julkalender i min blogg. Som jag berättade när jag började min blogg, har jag fått mycket inspiration och idéer från era bloggar, därför önskar jag att någon skall få samma glädje från min blogg. I min julkalender berättar jag om saker som är viktiga för mig i väntan på julen och önskar att alla bloggläsare också genom den skall få julstämning i sina hjärtan...
P.S Nordal har så fin adventkalender i år i deras katalog. Jag hittade likadana ljus från inredningsaffär Blossom.

Joulukalenterit ovat mielestäni ihania, edelleenkin. Lapsena meillä oli joulusukka, joka on ollut omillakin lapsilla. Tänä vuonna keksin ihanat teinityttökalenterit, mutta vietämme pikkujoulujuhlaa vasta 5.12 ja annan kalenterit silloin, joten en laita niitä vielä blogiin. Mutta koska niin paljon pidän kalentereista ja olen niin innostunut uusi bloggari, joulufriikki, ajattelin antaa teillekin, ihanat blogini lukijat, joulukalenterin blogissani. Kuten blogia aloittaessa kerroin monien teidän olleen suuri inspiraation ja ideoiden lähde ja että toivoisin minunkin blogini olevan sitä jollekin. Joulukalenterissa kerron minulle tärkeistä joulun odotukseen liittyvistä asioista, mistä toivon, että joulun tunnelma tulisi jokaisen sydämeen...
P.S Nordalilla on ihana adventtikalenteri kuvastossaan. Löysin vastaavat kynttilät Blossomin sisustusliikkeestä.

4 kommenttia:

Lyckolotten kirjoitti...

:) ska bli skoj att få ta del av din julkalender.. Väntar med spänning!

Anonyymi kirjoitti...

:0) Vilken fin tanke. / Marica

kristina kirjoitti...

Tack för era kommentarer!
Blir såååå glad. Jag vet inte om jag kan lägg 4. luckan som jag tänkt (hi-hi)

Anonyymi kirjoitti...

aivan super ihana idea. kivaa