lauantai 17. heinäkuuta 2010

så vacker trädgård-niin kaunis puutarha



När jag var och fota min väninnans kök, fick jag ta bilder också om hennes underbara trädgård. Klematis blommar så vackert, mysig lekstuga, salvia vill jag ha också i min trädgård och så fin springbrunn.

Kun olin ottamassa kuvia ystävättäreni keittiöstä, sain kuvata myös hänen kaunista puutarhaa. Klematis kukkii, söötti leikkimökki, salviaan ihastuin, haluaisin sitä myös omaan pihaani ja suihkulähde.



Pioner blommar snart, klätterhortensia med funkia och klottuja i rad (så bra idé men har inte så bra bild), salvia igen som jag tycker så om och andra vacker springbrun. Jag suckade när det var så fint och färdigt men Marika tröstade mig att hon har bott 15 år, kanske jag har då också...

Pionit melkein kukkivat, köynnöshortensia kuunliljojen ja pallotuijarivin kanssa (tosi kiva idea, minulla ei vain ole hyvää kuvaa), salviaa taas ja toinen kaunis suihkulähde. Huokailin kaikkea kaunista ja valmista mutta Marika lohdutti, että hän on asunut 15 vuotta. Ehkä minullakin sitten...

Ei kommentteja: