keskiviikko 23. kesäkuuta 2010

sommarkök- kesäkeittiö



Nu när jag har öppnat bloggen igen har jag tänkt berätta lite mera också om vårt hus (och också andra vackra hem). Vi byggde vårt "drömhus", har bott där nu två år och har massor ogjort och ofärdigt ännu. En livslångprojekt, som min man säger:)
En av mina drömmar var att vi skulle ha dörren ut från kök till en terrass, sommarkök.

Nyt kun aloitin blogin uudelleen ajattelin kertoa meidän talostakin enemmän (ja muistakin kauneista kodeista). Rakensimme "unelmatalomme", missä olemme asuneet nyt kaksi vuotta. Paljon on puolivalmista ja tekemättä, elämänmittainen projekti, kuten mieheni sanoo. Yksi unelmistani oli ovi keittiöstä terassille, kesäkeittiöön.



Terrassen har vi färdig. Där trivs vi riktigt bra, nästan bor på somrarna.

Terassi meillä on valmis. Viihdymme siinä todella hyvin, melkeinpä asumme kesäisin.



Där har jag mina örter också. Dom trivs bra när det är skyddad och lätt att hämta när man lagar mat och bakar.

Siellä minulla on melkein kaikki yrtitkin. Viihtyvät suojassa ja helppo hakea ruunlaittoon ja leipomiseen.



Jag köpte en tricolori chilipaprika. Roligt att följa med när dom växer.

Ostin kolmivärisen chilipaprikan, hauska seurata niiden kasvua.




Ei kommentteja: